donderdag 6 november 2014

" Piep " (er) show...

Tijdens het gereed maken van de wintersetting rond de schuilhut op de akker, werd de aandacht regelmatig getrokken door groepen, overvliegende Veldleeuwerikken en Waterpiepers.

Tientallen vogels lieten zich, in de met rogge ingezaaide akker vallen, op zoek naar insecten, welke nog ruimschoots voorhanden waren, mede door de redelijk hoge temperatuur in oktober.

Omdat het ongeveer dertig jaar geleden is, dat ik voor het laatst een Graspieper op diafilm had gefotografeerd en nog nooit een Waterpieper, begon het weer enigszins te kriebelen, om dit nog eens over te doen.

Na enige voorbereiding en enkele middagen doorbrengen in de schuilhut kan ik stellen dat ik niet mag klagen met de resultaten.

Wel jammer dat de Veldleeuwerikken zich niet lieten verleiden,  maar je moet natuurlijk nog iets te wensen hebben, vind ik.
Iets voor volgend jaar misschien....

Met een serie van vijf opnamen wil ik U graag kennis laten maken met deze soort Pieper.
Heeft dus niets te maken met aardappelen o.i.d.!

Groetjes..
Frans















1 opmerking:

  1. Hoi Frans,

    Graspiepers zaten er dit jaar weer wat meer dan vorig jaar is mijn ervaring. Ik heb er ook aardig wat kunnen fotograferen. Jij hebt hem er hier lekker op staan in mooie houdingen en van jou bekende setting. Jammer dat de veldleeuweriken verstek lieten gaan, maar die zitten er dan ook een stuk minder, volgend jaar herkansing.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen