zondag 26 maart 2017

De draad weer opgepakt...

Na de winterslaap, met de mooie start van deze lente, de draad van het vogels fotograferen weer gretig opgepakt. 
Ik moet bekennen, dat met het vorderen van de leeftijd, het fotograferen in de winter vooral in schuilhutten, een steeds zwaardere opgave begint te worden. 
Vandaar, dat er elk jaar meer en meer, reikhalzend uitgekeken wordt naar de lente. 
Het voorjaar kan niet vroeg genoeg beginnen en dit jaar wordt er gelukkig weer eens ruimschoots aan voldaan. 
Dus ben ik al weer enkele dagen enthousiast bezig en met redelijk succes.
Enkele bekende soorten zijn ook al vroeger verschenen dan in andere jaren
en bij de laatst gebouwde hut, verscheen geheel onverwacht, een goed meewerkende Kievit. 
Nu maar hopen, dat de Veldleeuweriken zich even spontaan zullen melden.
Rest mij nog om te melden, dat ik heb besloten om de rubriek "foto van de maand" te beëindigen en dat ook de stichting "het Vogeljaar" gestopt is met de jaarlijkse vogelkalender. 
Deelname vormde toch elk jaar weer een spannende uitdaging.
Jammer, maar het is niet anders.
Met een vijftal plaatjes, wil ik hier graag het begin van dit voorjaar, een beetje extra kleur geven.

Groetjes...
Frans


G e e l g o r s


Witte Kwikstaart


K  i  e  v  i  t


T o r e n v a l k


Roodborsttapuit


1 opmerking:

  1. Prachtige foto's Frans.
    Je stopt dan met een aantal rubrieken maar je foto's zijn niet te evenaarden. Prachtige platen hier.

    Groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen