donderdag 10 oktober 2013

R e c o n s t r u c t i e

Na een fikse inspanning, heb ik de schuilhut, zoals afgebeeld in een ouder bericht van 28 februari 2013, verplaatst naar een betere positie. Ook de later aangebrachte drinkvijver werd opnieuw aangelegd en de complete ruimte hier omheen werd vrij gemaakt van brandnetels en andere ongewenste vegetatie, zodat er weer een ideaal schootsveld is ontstaan. In de oude situatie kreeg ik namelijk in de zomermaanden later op de dag tijdens het fotograferen, nog te veel last van schaduw door het achterliggende bos. Ook zou het in een iets grotere schuilhut prettiger fotograferen zijn. Daarnaast zou de nieuwe positie betere kansen kunnen bieden, om enkele wenssoorten zoals kleine karekiet, bosrietzanger en zanglijster, in de toekomst te fotograferen. De zanglijster is overigens inmiddels al gelukt en heb ik gelijk maar tot foto van de maand oktober benoemd. De nieuwe accommodatie heeft trouwens ook al de belangstelling getrokken van een minder gewenste soort!! Ik ben zo vrij geweest om een tweetal plaatjes hiervan bij te voegen en hoop uiteraard, dat het aantal bezoekjes niet zal toenemen in de nabije toekomst! Ik houd u op de hoogte!

Groetjes
Frans
 
 

 
 
 
 
 
 
 

1 opmerking:

  1. Hoi Frans,

    Jonge, jonge ik was er al bang voor dat die rotkatten, excusez le mot, je nieuwe plek ook weer zouden weten te vinden. Ik hoop dat het een incidenteel bezoek geweest is.
    Je nieuwe hut en vijver zien er veelbelovend uit, ben benieuwd.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen