dinsdag 26 april 2016

" H a a r " - scherp...

Bij het fotograferen van vogels, kunnen sommige activiteiten van een vogel, een mooie, extra toevoeging vormen aan de afbeelding.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan het zingen, poetsen, baden, copuleren, voeren van uitgevlogen juvenielen, enz.
Vanuit een schuilhut zul je het dan wel vaak moeten hebben van een toevalstreffer.
Het baden is hierop een uitzondering, omdat dit prima gestimuleerd kan worden door het aanbieden van een drink- wasgelegenheid.
Wel kan in deze periode, goed ingespeeld worden, op het verzamelen van nestmateriaal door vogels.
Vooral aangeboden paardenhaar ( 8 tot 10 cm lang) is uitermate geschikt en wordt enthousiast bijeen gesprokkeld. De kleur speelt geen rol van betekenis.
Hier een drietal voorbeeldjes van enkele dagen geleden, waarvan ik de               "hang"- pimpel een voltreffer durf te noemen.

Groetjes
F r a n s



K o o l m e e s


P i m p e l m e e s


P i m p e l m e e s




3 opmerkingen:

  1. Die mag je ook met recht een voltreffer noemen Frans!
    Prachgie en inderdaad mooie scherpe foto's.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frans,

    Dat "hang" pimpeltje is inderdaad super, mooie compositie en fijne achtergrond. Ik vraag me dan wel eens af of ze niet met hun potjes in dat paardenhaar verward raken en erin blijven hangen. Bij mijn volièrevogels heb ik dat vroeger wel eens meegemaakt.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Via de blog van Helma, was ik toch wel nieuwsgierig naar je foto's. Wow, wat schitterend. Idd die "hangpimpel" is fantastisch!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen